Monday 22 October 2012

I Want You...

Assalamualaikum.

What people want in life? Spare the question to myself, I keep asking/thinking what do I want in my life. I found not one, but many things I really want to achieve, to grab, to do, to feel, to prove. But, no matter how great we planned, we must remember that ALLAH is the Greatest Planner. 

Usaha, doa dan tawakkal. 3 rahsia kejayaan. Kadang-kadang ada yang tanya, kenapa saya yang berdoa siang dan malam, berusaha sehabis daya, menyerahkan segala-galanya kepada Allah masih lagi tak berjaya? why, why and why? 

Allah telah mengaturkan segalanya kena pada tempatnya, ketikanya. Sabar itu indah. Percaya kepada ketentuan Allah itu juga indah. Jangan menyesakkan fikiran dengan pertanyaan-pertanyaan manusia, bila, bagaimana, kenapa...

Doa senjata mukmin, teruskan berdoa, insyaAllah apa yang kita perlukan dalam hidup ini akan dikurniakan oleh Allah. Jangan putus harapan. Banyak lagi ujian menanti, bukan senang nak menggapai impian. I, myself is not a good person, but I'm trying my best to be better compare to my past. So, jom berubah, jadi insan yang sentiasa berfikiran POSITIF. Buang semua negative vibes dalam minda dan hati. Dan paling penting :

0 comments: