Sunday 22 January 2012

and I go...

Aku ni kalau bercakap memang tak menang orang lain. Selagi aku rasa aku betul, selagi tu aku pertahankan pendapat / kata-kata / pandangan aku. Dan bila aku terbukti salah, aku mesti cari idea nak buat lawak bodoh nak cover salah aku, huhu. Memang buruk perangai. Tapi kalau orang yang kenal aku, memang dah masak dengan perangai aku yang satu ni. Aku memang keras kepala. Dah try nak lembutkan kepala ni, susah betul! Tapi ok apa keras kepala, tak payah nak pakai-pakai helmet lagi. :P
 Cuma....bila bab yang melibatkan perasaan, emosi, kasih sayang, aku kalah. Aku rela kalah. Rela mengalah. Walaupun hati aku sendiri terluka. Pedih sangat hati ni, rasa sejuk dada ni, beku. Kadang-kadang aku nak hati aku jadi sekeras kepala aku, tapi kenapa aku mudah lembut hati? Kenapa?

Aku betul-betul nak belajar cara-cara nak pentingkan diri sendiri, fight for what i want, struggle for what i need, strive for what i dream. Bila aku tengok kawan-kawan aku bersikap pentingkan diri dalam mempertahankan hubungan perasaan dorang, berani kata "tak boleh", berani kata "saya tak bagi", berani kata "jangan pergi" ,aku rasa teringin nak buat macam tu, sebab mereka berjaya dapatkan hubungan tu after trying their best. Tapi aku tak seberani itu.
 Sayang saja tak cukup, tapi keinginan untuk meneruskan rasa sayang tu paling penting. 
Aku redha.

3 comments:

syukri said...

kemah ah..suke bc..huhu

SMK Jenagor said...

Lame dop melawat sifu..

Unknown said...

admin : huhu...tq sudi bace.. :)

mat : hehe...tu katee....meh melawat kak mung kat jabat ni...