Thursday 5 January 2012

Soalan Kebiasaan

Memandangkan umur aku dah 26tahun kalau ikut tahun, (walaupun baru je lagi sebenarnya cukup umur 25 tahun, benci tauu..), soalan-soalan yang boleh di agak memang hari-hari kedengaran, sampai kategori  aku malas nak jawab and senyum adalah jawapan terbaik bagi aku. Mesti korang dah boleh agak kan soalan apa...huhu...

Bila nak "kahwin, nikah, berdua, langsung" dan macam-macam lagi perkataan yang membawa erti yang sama, sudah lali aku dengar, dah tebal dah pun telinga aku ni sampai tahap kalau naik motor corner baring pon tak koyak punya la telinga aku terseret kena jalan tar.....................sebab ada helmet cover telinga,haha. 

Bukan aku tak nak kahwin, gilo ko tak nak kahwin?? Best kot kahwin, orang cakap la, tapi aku tengok memang macam bestt pon, tak sabar nak kahwin. hahaha.

Kalau nak layan soalan orang memang takkan pernah habis.



Yela, masa tadika tanya cita-cita nak jadi apa. Masuk tahun 6,dapat UPSR gempak, tanya nak gi sekolah mana. Masuk form 3, dapat result supergempak, tanya nak gi SBP mana, MRSM mana. Habis SPM, tanya nak apply course apa, kat mana, berapa semester. Masuk je IPTA/IPTS, tanya pointer berapa, grad bila, konvo bila.


Habis belajar, tanya dah kerja ke belum, kalau kerja, bagus. Tak kerja potpet-potpet bisik 'rugi je belajar tinggi-tinggi'. Lepas dapat kerja, tanya bila nak berdua. Bila dah berdua, tanya bila nak timang cahaya mata. Dah dapat sorang cahaya mata, tanya bila nak tambah.

Nasib baik tak tanya bila nak habis umur. Huhu. (berlapiknya ayat ini...haha).


So, saya senyum je la kalau orang tanya soalan cepucemas itewwwww.........Saya merancang, Allah menentukan. Sampai masa saya, insyaAllah saya jemput semua. (pinjam ayat artis jap)
Sekian, terima kasih.


Assalamualaikum.

0 comments: